همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفان، گفت: اردوی جهادی طلاب خارجی مقیم ایران، نشان‌دهنده انتقال فرهنگ جهادی از جمهوری اسلامی به سراسر دنیاست.

 محمدرضا نقدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار محمدرضا نقدی در مراسم افتتاح عملیات آب رسانی گروه جهادی امام موسی صدر در بندپی شرقی بابل خاطرنشان کرد: امروز طلاب خارجی مقیم ایران این وظیفه مهم را بر دوش می‌کشند.

وی اردوهای جهادی را از آموزه‌های اهل بیت(ع) و ائمه اطهار (ع) دانست و گفت:کار جهادی بر اساس ایثار و فداکاری شکل گرفته است که برای رسیدن به قله انسانیت و در مسیر عبودیت الهی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تقدیر از کار طلاب خارجی گروه جهادی بین‌المللی امام موسی صدر جامعه المصطفی العالمیه در انجام پروژه آب‌رسانی یاد شده ، اظهار کرد: اقدام عزیزان گروه جهادی امام موسی صدر بر اساس پیروی از راه اهل بیت(ع) است زیرا امام علی(ع) در بیابان های داغ حجاز قنات می زد و نخلستان را آباد و وقف محرومان می‌کرد.

وی ادامه داد: اردوی جهادی و احسان، عین عبودیت است و انسان مومن در راستای انجام امور عبادی در عرصه اجتماعی برای جامعه خود به ویژه محرومان خدمات‌رسانی کند.

سردار نقدی با بیان دسته بندی عبودیت و عمل عبادی، تصریح کرد: جنبه عبودیت فردی تنها به خود انسان و ارتباط او با خداوند متعال برمی گردد اما جنبه اجتماعی آن، خدمت به مردم، فداکاری و ایثار است.

وی تصریح کرد: هر روز بر گروه‌های جهادی در بین طلاب و دانشجویان افزوده می‌شود و خدمت رسانی، ایثار و فداکاری هیچ حد و مرز جغرافیایی را نمی‌شناسد.

سردار نقدی مرزهای حقیقی را مرزهای انسانیت دانست و افزود: مرزهای مورد اعتقاد ما مرزهای جغرافیایی دست ساخته استعمار نیست بلکه مرز ما مرزهای انسانیت و مبارزه با استعمار غربی است.

وی ادامه داد: مرزهای جغرافیایی که کشورها را از هم جدا کرده است، ساخته و طرح ریزی شده استعمار است و ما خدمات را نباید به این مرزها محدود کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار گروه جهادی در کشور، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بالقوه بسیجیان برای حوزه های مختلفی مانند اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی می تواند تحولات بسیار خوبی را رقم بزند و در کنار آن موجب تعمیق معرفت انسانی می شود.

وی با تقدیر از مدیریت جامعه المصطفی العالمیه برای حمایت از طلاب برای ورود به کار جهادی، اظهارکرد: حضور طلاب خارجی مقیم ایران در کار جهادی در یکی از نقاط محروم کشور با روحیه انسان دوستی و از خودگذشتگی بود که امروز با دور ماندن از حدود 10 هزار کیلومتر از خانه خود در این منطقه به مردم خدمت می کنند.

سردار نقدی خواستار توجه بیشتر دولت به ظرفیت های مردمی برای شکوفایی اقتصاد در کشور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به اقتصاد مقاومتی با شناخت ظرفیت های موجود در کشور تاکید کردند تا برای احتیاجات خود دست به سمت بیگانگان دراز نکنیم.

براساس این گزارش در طرح آبرسانی به روستای زربوت بندپی شرقی بابل که با نام حضرت ابوالفضل(ع) انجام شد، 50 تن از طلاب گروه جهادی امام موسی صدر از مرکز جامعه المصطفی العالمیه از 18 کشور از جمله افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، هندوستان، چین، کومار، استرالیا، ارمنستان و چند کشور آفریقایی به حفر کانالی به طول 9 کلیومتر اقدام کردند.

کد خبر 349406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha